Påminnelse

Glömde byta plåster idag på klockslag och det vart en stor påminnelse på att de har sin funktion.
Smärtan chockade kroppen och gjorde den stel och orörlig , kunde inte göra nåt. Humöret mitt ändras utan förvarning till en sur bitter fitta.
Plåstret är alltså mitt smärtstillande som duttar ut morfin åt mig, det är inte det starkaste dosen men inte det svagaste. har varit så emot smärtstillande speciellt alla tabletter som finns. Men efter ha levt några månader i sängen med korta stunder uppe. Så har jag nu ett liv där jag är mer aktiv ( långt ifrån ett vanligt liv men med liksom) så är dessa plåster ett måste. Målet är självklart att bli kvitt dem, leva med smärta kan jag och GÖR så den skrämmer mig inte. Men smärtan på skalan 8-10 är svår att övervinna själv.
Börjar bli för trött för att skriva , känner hur jag tänker i halva meningar så det är nog dags att avrunda. Dags för rehab träning imorgon bitti så behöver ladda batterierna med sömn. Leve tempur säng säger jag bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0